Koffeinbloggen

Den pigga bloggen

Posted by kaffemannen on October 31, 2006

cajos4.jpgcajos2.jpg

Jag har haft en hund på prov ett par dagar. Det är en Cane Courso som heter Cajos. Han ska omplaceras på grund av en separation. Problemet är bara att han är uppväxt på landet springande löst utan koppel med massa andra vovvar och har aldrig sett en stor trafikerad väg. Under dessa dagar tycker jag dock att han har aklimatiserat sig mycket väl och lyssnar till och med ibland när man säger sitt och fot… och lyder! Han är sju månader gammal och är den mest kramiga och härliga hund jag har haft nöjet att träffa.

Tyvärr visar det sig att en person i min “nära närhet” är allergisk mot hundar vilket försvårar saker och ting avsevärt. Jag tror att han hade kunnat bli en mycket bra stadshund, men hoppas trots allt att han hamnar på en gård igen, eller i en skog där han får springa fritt…

Finns att se i butikens källare tills onsdag eftermiddag ;o)

4 Responses to “”

  1. Micke said

    Källaren…? Illegal dogfight? Jag kan ta med min 3 år gamla Schabrador…

    Saknar dina Cappuccos broder – har fått stilla mitt begär med blaskigt “mainstream-kaffe” från Caffè Nero. Hoppas att allt är bra i kaffestugan, och att Sebbe sköter sig. Ses i december!

    Your’s Sincerely,

    Mighty Mike

  2. vhcbloggen said

    Åååååååhhh!! En Cane Corso! Världens bästa hundras ju! 😀
    Trist med allergi, hoppas det löser sig. 🙂

  3. Milla said

    Är han inte uppfödd i Malmö-city? Pappan heter Allegro o mamman Serena?

  4. Inget datum spikat med Klaus än? By the way, kan inte du skicka ett mejl till mig med ditt mobilnummer. Har lyckats radera det på nåt vänster.

Leave a comment